En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

tirsdag 14. desember 2010

På tur med brødrene Sparks


Jeg er akkurar ferdig med "Tre uker med min bror" en kombinert reiseskildring/selvbiografi av Nicholas og Micha Sparks. Jeg kom over boken tidligere i høst, og for 25 kr. hadde jeg ingen betenkeligheter med å la denne flytte inn i min bokhylle. Jeg har aldri lest noe av Nicholas Sparks før, men har sett noen av filmen basert på hans romaner. Og de har jeg likt veldig godt.

Boken forteller om Nicholas og og storebroen Micha som sammen reiser en treukers jorden-rundt reise. I tillegg til dette fortelles også historien om deres liv. Og det har definitivt ikke vært et lett liv; med fattige kår, ulykker og sykdom i familien. Det er til tider trist lesning, spesielt når man vet det er en sann historie.

Alt i alt var dette en veldig fin bok. En ekstra kurositet var at en av stedene de besøkte var Tromsø. Utenom det var det stort sett bakgrunnshistorien som fenget. Turen gutta var på, med mye sightseeing og køståing, var ikke helt noe for meg. Men det er likevel en fin bok som anbefales.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar