En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

søndag 21. august 2011

En smakebit på søndag: En usedvanlig tørr sommer

Jeg koser meg for tiden med min favoritt krimforfatter Peter Robinson. En usedvanlig tørr sommer er den første av hans bøker som er oversatt til norsk. Og å følge førstebetjent Alan Banks på eventyr er funker like bra i oversatt form som på originalspråket. Ukens smakebit kommer derfor fra denne boken:

"Å følge med på nyhetene var blitt en slags dyster plikt nå, en morbid fascinasjon. Det hun fikk se i kveld, rystet henne helt inn i sjelen."


En smakebit på søndag er en ukentlig utfordring hos Ladybug. Gå inn på bloggen hennes for å lære mer om denne utfordringen, se andres smakebiter og generelt for å lese en svært god bokblogg.



2 kommentarer:

  1. Denne såg bra ut. Trur eg må gjere meg kjent med Peter Robinson.

    SvarSlett
  2. Jeg mener jeg har en bok av samme forfatter liggende her, den er på engelsk og heter et eller annet med Summer. Kanskje jeg burde dratt den frem.. *hm* Tusen takk for smakebiten, Camilla.

    SvarSlett