En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

torsdag 28. juli 2011

Noe å glede seg til

Etter alt det som har skjedd i landet vårt er det lett å bli overmannet av tristhet. Selv er jeg en av de heldige: jeg kjente ingen av de som ble ofre for terroren. Likevel er jeg også selvfølgelig preget av det som har skjedd. Men jeg har funnet ut at jeg nå vil forsøke å fokusere på det positive. Små ting i hverdagen som gir meg glede, selv om det kanskje ikke er så viktig i den store sammenhengen. Men her er en sånn ting som gjør meg glad:



Jeg har nemlig bestilt verdens mest lekre boks av Jane Austens samlede verker. Jeg har tidligere nevnt at jeg falt pladask for serien Aschehougs bibliotek. Jane Austen sine bøker finnes i denne serien, men for meg blir det helt feil å lese Austen på norsk. Gleden var derfor stor da jeg fant ut om Collector’s Library, som leverer Jane Austen i samme vakre innbinding, bare på engelsk. Hipp hurra! Først var tanken å bare bestille en bok eller to. Så kom jeg over samleboksen. Etter litt tenketid kastet jeg alle tanker om kjøpestopp overbord og klikket på bestill-knappen. Så vakre bøker, av en så god forfatter er umulig å motstå. Jeg gleder meg vilt til å få dem i posten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar