En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

fredag 22. juli 2011

Overraskende god vampyrserie





Moonlight

TV-serie på DVD.
1 sesong, 16 episoder.
Gikk på CBS i 2007/8.

Terningkast: 5

Da jeg fikk låne ”Moonlight” av en venninne må jeg innrømme at jeg var noe skeptisk. Jeg er ikke den største vampyrfanen akkurat. Mange vampyrhistorier har dessuten en tendens til å være litt vel klisjéaktige. Men fra første episode av ”Moonlight” var jeg hektet.

Mick St John er privatdetektiv. Men han er også en vampyr. Sammen med journalist Beth Turner havner han stadig oppi mystiske saker som involverer både dødelige og vandøde i Los Angeles.

”Moonlight” er mer voksen enn flere vampyrhistorier jeg har vært borti. At personene det handler om faktisk er voksne hjelper jo mye. Blandingen av krim og det overnaturlige fungerer dessuten veldig godt. Til sammen er det en spennende og underholdende serie som absolutt kan anbefales.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar