En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

torsdag 5. januar 2012

Lesemål 2012


Etter mye grubling fram og tilbake har jeg satt meg noen lesemål for året 2012 jeg også.

Off the Shelf

I år som i fjor blir jeg med på Off the Shelf utfordringen. Jeg synes ideen er knakende god, og den fikk meg i fjor til å lese bøker jeg ellers ville latt stå å støve ned i bokhyllen.

Jeg har i år tenkt å utfordre meg selv til å lese ti bøker i Off the Shelf utfordringen. Følgende titler planlegger jeg å lese:

1. «Graceling» av Kristin Cashore

2. «Priestess of the White» av Trudi Canavan

3. «Drømmehjerte» av Cecilie Samartin

4. «A Game of Thrones» av George R. R. Martin

5. «I Djengis Khans rike» av Stanley Stewart

6. «The Dragon Token» av Melanie Rawn

7. «Dressed to Kill» av Charlotte Madison

8. «The Last Horsemen» av Charles Bowden

9. «The Magicians» av Lev Grossman

10. «Den gylne notatbok» av Doris Lessing

Om du vil ha mer info om utfordringen Off the Shelf 2012 kan du se her.

Ungdomsbøker

Nå når jeg jobber på biblioteket har jeg lyst å sette meg litt mer inn i hva ungdommene liker å lese. Jeg planlegger derfor å lese minst fem ungdomsbøker i 2012. Tror dette kan bli skikkelig gøy.

Tegneserieromaner

I fjor oppdaget jeg gleden ved denne sjangeren, og tror helt klart det kan være spennende å utforske tegneserieromanenes verden. Planen er derfor å lese minst tre tegneserieromaner i 2012.

Kindle

Jeg har nylig bestilt meg en Kindle, og gleder meg som en unge til å få den i hendene. Jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å like konseptet e-bøker og å lese på Kindle. Jeg utfordrer derfor meg selv til å lese minst fem bøker på Kindle i 2012.

Utenom disse punktene er målet med leseåret 2012 å kose meg mest mulig med lesingen og forhåpentligvis oppdage noen nye favoritter i bøkenes verden. Jeg gleder meg!

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med Kindle! :-) Fem bøker tror jeg blir lite i løpet av et helt år. Jeg selv var skeptisk til e-bok konseptet helt til jeg fikk Kindle'n i hus. Av 60 leste bøker etter Kindle'n dukket oppp så ble 54 av dem lest i ebok format :-)
    Lykke til med utfordringene! Jeg jobber selv med å sette opp noen spennende utfordringer for meg selv i 2012!

    SvarSlett
  2. Høres ut som spennende bøker:)

    SvarSlett
  3. Takk for det.
    Ja, jeg har vel en mistanke om at det kommer til å bli mange flere bøker en fem på Kindle'n. Gleder meg til å få testet ut konseptet e-bøker!

    SvarSlett