En blogg hovedsaklig om bøker, men også om film og annen moro.

torsdag 1. desember 2011

Fantastiske Oxford

Å vandre i samme by som Tolkien og C. S. Lewis en gang bodde var akkurat like fantastisk som jeg hadde håpt.

Å reise til Oxford har vært min drøm i mange år. Jeg har drømt om å se de vakre gamle bygningene, det nydelige biblioteket og bare vandre rundt i den historiske byen. I år fikk jeg drømmen oppfylt og det var enda bedre enn forventet. Her kommer noen smakebiter fra vår tur i Oxford:


En av mine favorittserier er Lewis. Jeg var derfor helt i hundre da vi tilfeldigvis vandret rett inn i en innspilling av nettopp Lewis. Moro!

The Bodeleian Library er universitetsbiblioteket i Oxford, og for en biblioteksstudent som meg var det som å komme til himmelen. Nydelige bygg, gamle vakre bøker og innspillingssted for deler av Harry Potter - rett og slett fantastisk!
Blackwell's var nok en bokhimmel i Oxford. En fantastisk bokbutikk med det største utvalget av fagbøker jeg har sett. Avdelingen for skjønnlitteratur var heller ikke dum. Her kunne jeg fort ha brukt opp hele feriebudsjettet om ikke min kjære hadde stoppet meg.

Et obligatorisk stopp i Oxford er selvsagt The Eagle and Child, puben der C.S. Lewis og Tolkien pleide å treffes. En skikkelig brun pub, med god stemning i veggene.

Alt i alt var Oxford alt jeg hadde drømt om og mer. Det er derfor liten tvil om at vi skal tilbake!

PS: Beklager at bildene er litt dårlige. Når jeg overførte dem til Blogspot ble de tydeligvis litt ødelagte. Argh!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar